BESTILL TID

Mindfulness handler om:

  • Hjernetrening
  • At du blir din beste venn. 
  • Meditasjon og fokus på pusten din. 
  • Holdninger – aksept – gi slipp – nysgjerrig sinn – ikke dømmende. 
  • Trening både formell og uformell. 
  • En indre reise – du blir kjent med deg selv på en ny måte.
  • En måte å leve livet på – her og NÅ – tilstede når du trenger det.

Hvorfor mindfulness

Det er større slitasje på oss mennesker i dag enn for bare noen år tilbake. Med økende tempo og informasjonsstrøm, ustanselige endringer og at vi må stadig levere smartere og hurtigere løsninger. Dette krever en hjerne som er tilstede og fokusert på det som er her og NÅ. Mange opplever et slitent sinn, og at dagene går mer og mer på autopilot, og mange blir syke og deprimerte. Mindfulness er en måte å våken opp fra en autopilot verden med stress og bekymringer, til et liv med mer glede og tilstedeværelse. Det virker som det er EN MENTAL REVOLUSJON innenfor næringslivet, forsvaret og idretten. Toppidretten har erkjent at det som skiller de beste, fra de nest beste, er mentale ferdigheter. Nicolai Tangen har ansatt Anders Meland til å hjelpe forvalterne i Oljefondet til å trene mentalt – mindfulness. Mona har vært så heldig og lært bort mindfulness til ledere og ansatte på Bergans og Bauda – Toyota Norge, og merker økt interesse for dette spennende feltet.

Kontakt Mona for en samtale

Google

Et søk gir over 205 millioner treff og titusener av forskningsartikler.  Mindfulness er i vinden som aldri før.

Trening og hjernefakta

Fysisk trening er bra. Men å trene hjernen er kanskje enda viktigere fordi hjernen er formbar (plastisk). Dette er årsaken til at vi er i stand til å lære å løse nye oppgaver og å tilegne oss nye ferdigheter livet igjennom. Her er noen hjernefakta:

  • Hjernen vår er plastisk og endres hele livet.
  • Hjernen bruker minst 20% av energien vår.
  • Vi kan bevisst om-programmere den og få en sterkere hjerne om et år enn noen gang før med riktig trening og øvelser.
  • Forskning viser at de som trener mindfulness og meditasjon endrer strukturen på hjernen etter 8 uker. (minimum 10 minutter daglig.)
Kontakt Mona for en samtale
 

Hvorfor lære mindfulness? 

Vi tror dagen vil komme da det er like vanlig å trene hjernen og oppmerksomheten som den fysiske kroppen. I en verden med stor informasjonsmengde, mange distraksjoner, hyppige endringer og mye som skriker om vår oppmerksomhet ser vi høy grad av stress, slitenhet og mangel på tilstedeværelse og fokus. Det koster relasjoner, livskvalitet og resultater. Vi jobber for at du og teamet ditt skal møte opp i ulike situasjoner med overskudd, fokus, tilstedeværelse, empati og beslutningsdyktighet. 

Mestre å eliminere stress

Å mestre og eliminere stress

 
Mindre tankekjør og bekymringer som stjeler energi og nattesøvn.
 
 
 
Velvære, tilfredshet og glede

Mer velvære, tilfredshet og glede

 
Vi trener på de punktene i hjernen som gir mer glede og tilfredshet, mens bekymringer og stress minsker
 
 
Bevisste og integrerte valg

Mer bevisste og integrerte valg

 
Bli en superleder med selvledelse. Tren "lederen" i din hjerne, slik at du øker graden av selvledelse og tar bedre valg.
 
Innovasjon, kreativitet og løsningsfokus

Innovasjon, kreativitet og løsningsfokus

 
Økt bevissthet og løft i "frekvens" bringer frem andre mulige løsninger.
 
 
Bedre helse og immunforsvar

Bedre helse og immunforsvar

 
Vi jobber med hjernen og tanker og all forskning tilsier at vi får bedre helse og immunforsvar ved å trene den jevnlig.
Økt robusthet og ro

Økt robusthet og ro uansett situasjon

 
Verdsett eller tål øyeblikket her og nå - selv når du møter "katastrofer" og eget mønster på sitt verste.
 
Empati og forståelse på tvers

Løft i empati og forståelse på tvers

 
Vil direkte bidra til et mer etisk, autentisk og bærekraftig samfunn.
 
 
 
Tilstedeværelse, fokus og konsentrasjon

Tilstedeværelse, fokus og konsentrasjon

 
Økt tilstedeværelse gir et løft til kommunikasjon, konsentrasjon, læring og fokus
 

"Vi mediterer ikke for å bli gode på å meditere.

Vi mediterer for å bli gode på livet."

Forskning

Ansatte som praktiserer Mindfulness rapporterer om økt evne til tydelig kommunikasjon, mindre rastløshet, mer respekt og samarbeid og til en mer hensiktsmessig håndtering av stressende situasjoner. De mener også de har blitt bedre i stand til å takle konflikter, at de har blitt bedre lagspillere, at de har blitt flinkere til å ”tenke ut av boksen” og finne kreative løsninger. 

Kontakt Mona for samtale om mulighetene

Hva endres i hjernen

Amygdala – følelseshjernen. Den blir mindre i størrelse. Det vil si at du takler følelsesmessige utfordringer på en bedre måte. Du blir ikke dratt ned i følelsen, men kan håndtere det som kommer på en mer hensiktsmessig måte

Hippocampus – handler om konsentrasjon, oppmerksomhet, læring og er GPSén i hjernen. Denne blir større ved trening. Det vil si at du får bedre konsentrasjon, hukommelse og tar i mot læring på en bedre måte. 

Prefrontal cortex – pannelappen – handler om høyre (kreativitet/drømmer) og venstre (planlegging, fakta, tall) hjerne halvdel.  Forskning viser til at du får en sterkere selvfølelse, du tar bedre valg og de to hjernehalvdelene samarbeider på en bedre måte ved trening. 

Har du lyst å ta en prat om muligheter?

La oss starte med en gjensidig avklarende prat så finner vi sammen ut om det vil være verdiskapende og ønskelig for begge parter å inngå et samarbeid. Legg igjen kontaktinfo eller ta kontakt direkte med meg. Velkommen også på nettkurset under.

Mona Steenberg Gran

 
Grûnder Mona Steenberg Gran Partner Ledervekst AS
 
Coach, Mental Trener, Mindfulness Instruktør

E-post: [email protected] 
Mob: 412 05157

Kontakt Mona for en samtale om muligheter!